BN Masjid Tanah

BN Masjid Tanah

Tuesday 12 May 2015

PERCAYA ATAU TIDAK? UMNO BOLEH MENANG BESAR PRU-14 JIKA JADI KERAJAAN KUKU BESI KEPADA KAPITALIS BARANG PENGGUNA! RAKYAT AKAN TERSENYUM!


Aku mohon UMNO/ BN mulai saat ini fokus kepada ISU LEBIH PENTING. Isu kos sara hidup dan kepenggunaan. Isu ini agak merebak protesnya dikalangan orang biasa dan masyarakat.

Isu agama perlu diperkuatkan lagi dan pada saat ini Melayu dah tahu parti mana yang bawa manafaat pada perjuangan Islam. Tengok isu kalimah ALLAH sudah lah.

Tiba masanya kita mahukan kerajaan, UMNO/ BN khususnya lebih KUKU BESI sikit dalam hal kos dan kepenggunaan. Dah tiba masanya rungutan rakyat kebanyakan mengenai isu kepenggunaan barangan harian dijadikan BAHAN UTAMA UMNO UNTUK 3 TAHUN MENDATANG INI.

Mungkin pengimportan barangan kepenggunaan harian diperlambakkan lagi di pasaran hingga akhirnya ia menguntungkan pengguna. Pengundi muda, luar bandar dan bandar amat analisis dan kritikal dalam isu kos dan kepenggunaan ini.

Kapitalis bawak cukai, tapi pengguna bawak undi. Dalam politik perkiraan undi amatlah penting, agak menakutkan juga bila melihat sungutan public yang mostly tak endah pada partisan. 

Beza pendapat itu biasa, Umar pun beza pandangan dengan Khalid Al-Walid. Tapi mereka fokus menangkan Islam, lepas tu okay. Beza pandangan ini pada hakikatnya tak disukai oleh pembangkang, pasal end of the story mereka tahu UMNO akan jadi semakin kuat.

Isu tabung haji (walaupun dah selesai) perlu disampai kuatkan lagi fakta kebenarannya kepada semua, termasuk orang tua di kampung. Walaupun dah selesai, mungkin kepelbagaian fakta dan jasa tabung haji di sebarluaskan, ini dipanggil VAS Value added service.

Ps.. isu pembelian tabung haji ke atas trx ni aku deskrip dengan term macamnilah.. pembelian yang amat baik, tapi masa tak kena. 

Kira bersetubuh waktu siang pada bulan puasa.. haram. malam ok. hehe

Saat ini, taik tepi jalan pun boleh jadi bahan politik. 

Alhamdulillah PAC akan mulai kerjanya mengenai 1mdb pada 19mei ni.  PAC bukan dalamnya orang umno macam jazlan, malah tony pua, azmin, tan seng giaw dll pun ada.

PAC adalah di bawah bidang kuasa parlimen, jadi keputusannya kelak akan diumum kepada seluruh ahli parlimen. jelas di sini bakal keputusannya kelak tiada istilah konflik interes. 

PAC akan panggil EPU, KSU MOF tan sri erwan serigar, arul kanda, datuk sharul CEO pertama 1mdb dll.

So keputusan PAC bakal mungkin mendahului audit. di sini keputusannya amat telus. 

tiap isu insyaallah kita depani secara kemas, adab dan teratur. itu namanya perdebatan profesional.

Beza pandangan pimpinan kita doakanlah kebaikan .bukankah doakan  kebaikan antara kita lebih baik daripada menjadi tukang cucuk yang tak bawak manafaat ?

aku tengok ada manusia terlalu emosi bila berbicara. 

Tenanglah sahabat. bawak mengucap. tiap kita ada kelebihan dan ada kekurangan.

INGATLAH SIKIT SIRAH NABI SAW DAN SAHABAT.

Kalau ALLAH nak muliakan seseorang, hatta sejuta orang nak bunuh dia sekalipun kalau ALLAH tak izin, maka tak jadi lah.

Begitu juga kalau penguasa, jika ALLAH nak hinakan dia maka hinalah dia. dah disebut perkara ni dalam al quran.

Tak perlu ambil kerja ALLAH SWT ni.


Artikel : GerakanAntiPKR


No comments:

Post a Comment